Projekty instalacji sprężonego powietrza
Instalacje sprężonego powietrza są instalacjami technologicznymi, podlegającymi ustawie prawa budowlanego, dlatego muszą spełniać restrykcyjne warunki bezpieczeństwa konstrukcji, użytkowania i BHP oraz bezpieczeństwa pożarowego, a także warunki dotyczące oszczędności energii. Dlatego projekty instalacji sprężonego powietrza muszą być dobrze przemyślane, trzeba tak dobrać poszczególne elementy instalacji, aby dokładnie określić zapotrzebowanie na sprężone powietrze, w tym na ilość i jakość powietrza, a także inne parametry, takie jak ciśnienie pracy czy też zużycie powietrza w określonym czasie.
Aby zminimalizować tarcie w rurociągach, trzeba wybierać na rurociągi rury gładkie. Bardzo ważnym czynnikiem jest też dobór średnic rur, gdyż mają one duży wpływ na wydajność systemu, za małe średnice rur powodują przeciążenia sprężarek, które muszą wtedy pracować na dużo wyższym ciśnieniu, co powoduje zwiększenie kosztów eksploatacji.
Więcej szczegółów na temat projektowania instalacji sprężonego powietrza znajdziesz na instalacjaaluminiowa.pl, gdzie zamieszczono poradnik, który pomoże w doborze odpowiedniej instalacji, uwzględniającej wszystkie parametry, pozwalające na optymalny dobór wszystkich urządzeń projektowanej instalacji, takich jak sprężarki, filtry czy zbiorniki ciśnieniowe i buforowe.
Na polecanej stronie dowiesz się też, że energia sprężonego powietrza ma zastosowanie szczególnie tam, gdzie z uwagi na grożące niebezpieczeństwo, nie można stosować energii elektrycznej. Takim kluczowym przykładem mogą być kopalnie węgla, gdzie jest dużo metanu i tutaj zastosowanie energii elektrycznej groziłoby wybuchem.
Polecane artykuły
Masz fanpage na facebooku?
Facebook to znany na niemal całym świecie portal społecznościowy, który jest w dzisiejszych czasach jednym z ważniejszych miejsc, gdzie można zamieścić swoją reklamę. Ogromny zasięg Facebooka pozwala na dotarcie do naprawdę ogromnej liczby osób zainteresowanych Państwa usługami, serwis
Salon Smart w woj. dolnośląskim
Samochody smart od połowy lat dziewięćdziesiątych można spotkać na ulicach europejskich metropolii. Pomimo tego, że jest to jedna z najmłodszych marek motoryzacyjnych, sprzedano już ponad 500 tys. egzemplarzy flagowego modelu. Od niedawna także w Wielkopolsce i na Dolnym Śląsku w ofercie dealera sam